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  1. Erroneous
    Latest Entry

    By Erroneous,

    Greetings dothackers! Are you familiar with Funko Pop! figurines? Did you know they accept submissions? Let's band together and suggest a .hack line of figures for Funko Pop! to develop. Make sure to select Pop! from the drop menu, whatever .hack character you'd like, and then enter .hack as the fandom. Enter your submissions here! https://www.funko.com/suggest-a-product #dothack #dothackers #Funko #Pop #FunkoPop #figures #CC2 #CyberConnect2 #BandaiNamco

  2. 2017年11月1日に株式会社バンダイナムコエンターテインメントより発売されたPS4®/STEAM ®用ソフト『.hack//G.U. Last Recode』の完全設定資料集を発売することを決定しました。
    また、10月25日(木)より発売1周年を記念したキャンペーンを実施中です。

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    『Vol.4』のすべてを盛り込んだ1冊! 世界観をより深める開発資料の数々

    株式会社バンダイナムコエンターテインメントより発売された『.hack//G.U. Last Recode』は、2017年に迎えた『.hack』シリーズ15周年を記念して『.hack//G.U.』シリーズ全3巻をHDリマスター化したシリーズ最新作。
    本作は、単なるリマスター作品ではなくグラフィックやシステムの大幅な強化、さらに『Vol.3』のその後が描かれた新規エピソード『Vol.4』が収録されています。

    本書は、新規エピソード『Vol.4 あるいは世界を紡ぐ蛇たちの見る夢』の開発資料を余すことなく収録!
    初期設定画やラフ画、イメージボード、絵コンテなど、初公開の開発資料が満載。

    また、『.hack』シリーズ15周年記念の一環で制作されたイラストレーションも掲載しております。
    さらに本書カバーに使用されているイラストは、本作のキャラクターデザインを担当したサイバーコネクトツー細川誠一郎の描き下ろし!
    本書は通常版とグッズ付き特装版の2種展開を予定しております。

    詳細については続報をお待ちください!

    制作中の内容を一部公開!

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    ※画像は制作中のものです。実際の商品とは異なる場合があります。

    商品情報

    商品名 『.hack』シリーズ15周年記念
    『.hack//G.U. Last Recode』完全設定資料集
    発売日 2018年12月下旬 予定
    収録内容 キャラクターデザインや武器デザイン、未公開設定資料、パブリシティイラストレーション、細川誠一郎による描き下ろしイラスト&メイキング、ラフ画、イメージボード、絵コンテ、世界観設定資料など盛りだくさんの内容を180ページにわたって収録!
    本書の詳細については続報をお待ちください。

     

    『.hack//G.U. Last Recode』1周年キャンペーン実施中!

    『.hack//G.U. Last Recode』の発売1周年を記念して、10月25日よりサイバーコネクトツーの『.hack』シリーズTwitterアカウントにて、サイバーコネクトツースタッフによる感謝イラスト色紙を公開中!
    さらに、公開したイラスト色紙は抽選でプレゼント!
    詳細は『.hack』シリーズ関連アカウント(@dothack_cc2)をご覧ください!

    『.hack//G.U. Last Recode』は2018年11月1日で発売1周年を迎えます!さらに全世界累計出荷本数が30万本突破!感謝を込めてプレゼントキャンペーンを開始いたします!#GULR1周年 を付けてお祝いツイートをしてくれた方の中から抽選でイラスト色紙をプレゼント!(〆切11/15)
    #ドットハック #dothack pic.twitter.com/3WTc74YtlY

    — .hack情報/CC2公式/祝リマスター (@dothack_cc2) 2018年10月25日


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  3. o0600031414231881828.jpg

    ~会いに行ける社長プロジェクト~『全国縦断!!松山洋の中途採用座談会』特設ページ

    ~会いに行ける社長プロジェクト~『全国縦断!!松山洋の中途採用座談会』特設ページ

     

     

    また全国を回りますよ。

     

    今回はあくまで『中途採用座談会』なので47都道府県全部ってわけじゃなくて。主要都市のみですが。

     

    実はこの『中途採用座談会』は定期的に福岡本社や東京スタジオでも開催しているのですが、そもそもみんながみんな福岡や東京に来れるわけでもありません。

     

    地方都市にいて“話を聞いてみたいけどなかなか福岡や東京までは行けないなー”って思ってる方がいらっしゃるようであれば。

     

    よし、自分から会いに行こう!

     

    そう思って今回の『全国縦断!中途採用座談会』の実施を決めました。

     

    もうなんか“会いに行ける社長”どころか“こちらから会いに行きます社長”ですな。

     

     

     

    で、この座談会に来てほしい対象についてですが。

     

    基本的にはエンタメ業界でお仕事をしている人。ゲーム業界(家庭用・スマホアプリ)はもちろんのことアニメーター(原画・動画・仕上げ・編集)や漫画家(イラストレーター)、などのお仕事をしている人が対象です。

     

    “転職は考えてるけど実際の話、ゲーム業界のことよくわからないしなー”と思っている方がいればぜひお話ししましょう。

     

    例えば今現在IT企業でお仕事されているエンジニアの方でもOKです。

     

    プログラムは組めるけど自分がゲーム開発に向いているのかがわからない、ちょっと話を聞いてみようかな、というノリでも構いません。

     

    もちろんこの座談会に参加したからと言って(お互いに)何かをお約束するわけでもありません。

     

    まずはざっくばらんにゲーム業界のこと、サイバーコネクトツーのこと、私のこと、スタッフのこと、いろいろとお話ししませんか?という会です。

     

    どの会場も定員は10名程度。

     

    ちゃんと全員とお話ができる人数で、2時間ちょっとの時間で色々とお話しできればと思います。

     

    ぜひ飲みながら語りましょう!

     

     


     

     

    株式会社サイバーコネクトツー

    代表取締役社長 松山 洋


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  4. Greetings all you lovely fans, Andrew back with a long overdue Super Fan Friday and this time we have a treat for all you cosplay lovers. ?

    Without further ado, I bring you Niko Leigh!

    Name: Niko Leigh

    Cosplay pages: FB; Royalspacefish Cosplay | insta: royalspacefish

    photographer credit for Elk pics: FB; faunry photography | Insta; faunryphoto

    Country: USA

    Occupation: non-profit work (Civic Engagement Program Developer)

    Hobbies: cosplay, video games, makeup art, petting my cat

    Dislikes: sweets, bad plots in games, cold rain

    Favorite anime/cartoon/movie: This is too hard to pick. In the moment I'm really into Boku No Hero Academia and Bungou Stray Dogs

    Favorite game of all time: Although my youth belongs to .hack// my favorite game of all time (currently) is probably Dragon Age Inquisition. I've played that game over 10 times so I guess I like it a good amount.

    Favorite CC2 game of all time and why: original .hack// original run. I can't pick just one because the plot expands over all of them making them one complete game!

    Best CC2 game memory: Going through the small easter egg after you beat Quarantine where Mia and Elk end up reunited. Learning that Elk's player stays in the game for future .hack// games and stay together is also very cool (though I don't want to give away too many spoilers if they are considered spoilers still!)

    Hidden Talents: I'm writing a poetry book that should be self published ...eventually

    Picture explanation: (I'm not sure which you will use but since I provided a lot of Elk I'll write more about Elk!) I dabbled in cosplay a little but didn't really apply myself until a friend asked me to be her Kite. Since making Kite two years ago I've been really active in cosplay. I finally pushed forward and finished my all time favorite sad .hack// boy Elk in April of this year. Props have been a challenge for me so making Elk's shell like wavemaster staff head out of a block of glued together insulation foam was a big feat. I ended up really enjoying it even though it was very time consuming. Learning to resin gems was also very new to me. It's been a bit of a journey but I'm glad to finally be cosplaying my favorite .hack// boy as .hack// meant so much to me growing up! Now that I know more about props I'm looking to remake Kite this year and maybe someday make Ovan!

    Dream/Aspiration in the future: for my career path it's passion and non-profit based (LGBT+ youth education and homeless prevention)

    For cosplay, I really want to learn how to make bigger and better props. Ovan is another dream cosplay of mine and I'm hoping with the revive of GU I can get other people to cosplay with me!

    We'd like to thank Niko again for sharing their gift with us!

    Let us know what you think about Niko's awesome cosplays and show some love in the comments.

    Until next time ~ Andrew

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  5. CyberConnect2

     

    Naruto and .hack developer CyberConnect2 will announce new projects on February 1, 2018, company president and CEO Hiroshi Matsuyama teased during the latest “Game Kaiwai Idobata Kaigi” live stream.

    “Rather than reminisce about the past 20 years, we will announce what kind of strategy we have planned for the next 10 years,” Matsuyama said. “We will announce new CyberConnect2 developments and new projects.”

    According to Matsuyama, the announcements will come through press outlets such as Famitsu. He added that Famitsu does not know anything about what they are going to announce yet, and will not be gathering all the necessary material for their coverage until January 11.

    In a separate Famitsu interview regarding ambitions for 2018, Matsuyama said, “I have been developing games for more than 20 years, and I will soon announce our ‘New 10 Year Plan for the Future.’ I will reveal the new business strategy of CyberConnect2. Please look forward to February 1, 2018.”

    Thanks, Hachima Kikou.


    Read more at https://gematsu.com/2017/12/cyberconnect2-announce-new-projects-february-1#6k8ERU26ePEXw85W.99
  6.  

    image: http://www.siliconera.com/wordpress/wp-content/uploads/2017/08/DH0nrf8VwAEeazR_thumb.jpg

    DH0nrf8VwAEeazR

     

    Bandai Namco shared some new bits of information in this week’s issue of Famitsu magazine on .hack//G.U. Last Recode with a look at Haseo’s new weapon that is exclusive to his 5th form.

     

    The weapon is called “Gate of Ouroboros” and it is only available for Haseo’s new 5th form. The weapon can change form, and each one determines which of the eight arts it can use along with a variety of combos. It also has a secret “Skill Trigger” combo activation ability, but we’ll learn more on that later.

     

    .hack//G.U. Last Recode releases in Japan on November 1, 2017 for PlayStation 4 and PC. The game releases in North America and Europe this fall. Check out our previous report for a look at the latest screenshots.

     
    Read more stories about .hack//G.U. Last Recode & PC & PlayStation 4 on Siliconera.

    Read more at http://www.siliconera.com/2017/08/22/hackg-u-last-recode-shares-glimpse-haseos-new-5th-form-exclusive-weapon/#xRSAOViAF0QMzRv3.99
  7. ハセヲ5thフォーム専用武器“無限竜ノ門(ゲートオブウロボロス)”の力とは?

     『.hack』シリーズの第2シーズンであり、とくに根強い人気を誇る『.hack//G.U.』全3巻をHDリマスター化し、システムも遊びやすく改善。さらに、本編のその後を描く新規エピソードも収録される『.hack//G.U. Last Recode(ラストリコード)』。週刊ファミ通2017年9月7・14日合併号(2017年8月24日発売)では、新エピソードの『Vol.4』で登場する、主人公ハセヲの新形態である5thフォームの専用武器“無限竜ノ門(ゲートオブウロボロス)”が持つ、さまざまな力を公開! 新たな武器に秘められた、凄まじいまでの能力を確認すべし!
     

     

     
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    詳細は、週刊ファミ通2017年9月7・14日合併号(2017年8月24日発売)でご確認ください!

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    (C).hack Conglomerate (C)BANDAI NAMCO Entertainment Inc. ※画面は開発中のものです。

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    I love “trapped in a video game” stories—be that in books, anime, or even games. As a gamer, such stories directly relate to my greatest passion. But more than that, “trapped in a video game” is setup brimming with the potential for epic plots and thematic explorations.

    Much can be done with the “trapped in a video game” setting. It can be used for straight-up adventure or horror. It can bring to life an exploration of the human psyche or be a thought experiment for the construction of a society as a whole.

    In other words, it’s the way this setting is used that makes all the difference; “trapped in a video game” is the starting point, not the be-all and end-all of the story.

     

    That’s one of the reasons I get frustrated when things like Sword Art Online and Log Horizon are called rip-offs of the first popular “trapped in a video game” franchise, .hack//SIGN. It’s like saying Star Wars is a rip-off of Star Trek just because Star Trek came first and has a similar setting: a galactic civilization in space.

    Yet despite the shared general setting, we all know these two series couldn’t be more different. One is science fiction and concerned with exploration, the future of mankind, and social commentary on our modern day world. The other is science fantasy and gives its all to the creation of an engrossing adventure about heroes and villains battling among the stars.

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    In the same way, .hack//SIGN, Sword Art Online, and Log Horizon are fundamentally different stories despite having the same starting point—a “trapped in a video game” setup. .hack//SIGN is a mystery about a single person trapped in a video game and how he (and those players around him) deal with the psychological and game world problems that relate to his situation.

    Sword Art Online is an action adventure where thousands of people are trapped in a video game with the ever impending threat of real world death looming over them. It spends its time on action, romance, and an episodic exploration of how various people have adapted differently to the new world. Log Horizon, on the other hand, is not as interested in the individual’s reactions as it is in the overall implications of building a new society from the ground up in a game world made real.

    For decades, fantasy works have built amazing tales on the backbone of the Lord of the Rings-style setting—and that’s not a bad thing. Video game worlds in any form of storytelling are the perfect setting for future fantasy and sci-fi works—and the plot device of being trapped in one is just one of countless possible subgenres that can tell any number of enjoyable stories.

    So remember: Just because a setting has been used before doesn’t mean that other works with the same setup are simply inferior, cheap copies. There are many epic stories out there that start at the same place. And the more creative imagining that can springboard from that “same place”—whatever it may be—the better for us as readers, viewers, and players.

    Kotaku East is your slice of Asian internet culture, bringing you the latest talking points from Japan, Korea, China and beyond. Tune in every morning from 4am to 8am.

    To contact the author of this post, write to [email protected] or find him on Twitter @BiggestinJapan.

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    http://www.4gamer.net/games/183/G018303/20120920045/

    2012年9月20日,ソニーは東京ゲームショウ2012の「センス・オブ・ワンダーナイトプレゼンツ ヘッドマウントディスプレイ没入快感研究所 Powered by Sony」ブースにて,東京ゲームショウ限定仕様のヘッドマウントディスプレイ「PROTOTYPE-SR」を使った仮想現実の公開体験実験会を開催している。

     すでにお伝えしているように,一般参加者から選ばれた44名も体験可能(※受付は締め切り済み)なイベントなのだが,それに先だって報道関係者向けの説明会が行われたので,その模様をお伝えしよう。

     なお,情報の性質上ネタバレがあるので,体験会に当選した44名の方は,できればこの先は読まないほが楽しめるはずだ。この点はご注意を。
     
    PROTOTYPE-SR。HMZ-T2の“先端”に埋め込まれた丸い部分がライブカメラ,その下,ヘッドマウントディスプレイの底面部に取り付けられている四角い箱がヘッドトラッキングセンサーだ
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     実験の内容を軽く説明しておこう。実験会場となるのはブース内に設けられた真っ白い部屋だ。そこに椅子が置かれ,被験者はそこに座り,ヘッドマウントディスプレイをかけて映像を視聴することになる。
     ここで使われるヘッドマウントディスプレイは,ソニーの新製品「HMZ-T2」をベースに特殊な改造を施されたもの。ライブカメラによって外の様子を見ることができるほか,ヘッドトラッキングセンサーによって,頭の動きに合わせて視界を巡らせることができる仕様になっている。これを使うとどのような体験ができるのだろうか。
     
    説明会で流れたPROTOTYPE-SRの紹介ビデオ
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    体験ブース内の様子と体験者視点の風景
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    サイバーコネクトツー代表取締役社長 松山 洋氏
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     公開実験第1号として登場したのは,.hack(ドットハック)シリーズなどの開発で知られる独立系デベロッパ,サイバーコネクトツーで代表取締役社長を務める松山 洋氏だった。

     実験場の外では,松山氏が見ている立体視映像(の平面視版)と,室内における松山氏の様子とが映されており,松山氏がどんな映像を見ていて,かつ,氏がどんな反応をとっているがか確認できるようになっている。そして,報道陣はそれらを見るという形で説明会は進んでいく。
     
    実験の紹介ムービーより
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     もう一度繰り返すが,以下,100%ネタバレ情報なので,体験予定の人は読まないように願いたい。

     というわけでブースで公開されていた実験風景の映像では,まず女性係員の指示でヘッドマウントディスプレイの設定を行う松山氏の様子が映され,映像コンテンツとして映画「バイオハザードV トリビューション」のプロモーションムービーが流された。これ自体は,最近テレビなどでもよく放映されているものと同じ――ただし立体視映像になっている――である。
     
    松山氏がヘッドマウントディスプレイの調整を行っているところ(※左はその直前)。大きな画面がヘッドマウントディスプレイに映っている映像,右下の小さな画面が松山氏と室内の様子を捉えた映像だ
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    そしてバイオハザードV トリビューションのPVが流された
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     ムービーが終わると,女性係員が再び登場(※ただしこの係員は,松山氏のいる室内にはおらず,映像の中にしか映っていない)。そのまま案内を続けていくのだが,ふとそこで室内の照明が点滅。女性係員が苦しげにうずくまったかと思うと,次の瞬間,ゾンビの姿になって襲いかかってくるといった展開だ。
     
    体験者にいきなりゾンビが襲いかかってくる
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    023.thumb.jpg.a8796cb07c973c6a363331b6a62518e7.jpg  松山氏の見ている映像と,氏のいる室内を両方見られる筆者からは,最初は平然としていた松山氏が,さすがにこのときばかりは身をかばうように避けていたのが確認できた。

     そのあとも,実際の映像と事前に作成された映像を混ぜつつ松山氏を翻弄。最後に,バイオリニストの宮本笑里さんによるバイオリン演奏の模様が流された。これは事前撮影による(松山氏にとっては)バーチャルな映像だ。右にいたと思った人が,ふっと左側に移動したり,部屋中に風船が降ってきたりとさまざまな演出が凝らされていた。

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    現れた美人バイオリニストには「一瞬で恋をする」と松山氏。姿が急に消えたり,さまざまな演出が施されていた
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    030.jpg.c26b598ea9c48ff07198a6301dd9a873.jpg  一連の体験後に松山氏の感想を聞くと,「これは凄い」とかなり興奮気味に語っていた。

     松山氏の見ていた映像は,ライブカメラから撮影された室内の映像と,「被験者が実験室の椅子に座ったとき」を見立てて設置したパノラマカメラによって,事前に室内で撮影されていた映像,そしてその加工品である合成映像だ。リアルな映像と加工された映像とをシームレスに切り替えることで,現実と仮想現実の境界を曖昧にしてみようというのが,この実験の趣旨である。

     その効果は絶大だったようだが,言葉で説明するのは難しいようで,松山氏は「ジョジョの『キング・クリムゾン』のスタンドは,実際に体験するとこんな感じなのだということが実感できた」と,ちょっと分かりにくいかもしれない表現で体験内容を語っていた。
     ソニーの開発者に「絶対,キング・クリムゾンをイメージして作ったでしょ」と問いかけていたのに対し,開発者のほうでもおおむね肯定していたので,『ジョジョの奇妙な冒険』に登場するスタンドを表現しうる手法が確立できたと言っていいのかもしれない(?)。

     とにかく,

     「これは実際に体験しないと絶対に分からない

    と,松山氏がかなり興奮気味に述べていたのが印象的だった。
     実際の体験内容そのものとは異なるのだが,体験時の様子を直撮りしておいたので,その一部を見て想像を巡らせてみてほしい。
     

    TGS 2012におけるヘッドマウントディスプレイ「PROTOTYPE-SR」体験風景

     

     松山氏は,.hackシリーズで近未来のガジェットを多く扱うなど,ヘッドマウントディスプレイといったガジェットについてはかなり詳しいようで,昔発売されたソニーのグラストロンをはじめ,昨年発売された「HMZ-T1」も当然のように購入して使用していたという。

     2002年に発売された.hackでは,近未来ということで2010年が舞台として設定されていたわけだが(※当時は10年も続くとは思っていなかったそうだ),2011年に発売されたHMZ-T1や,今回のPROTOTYPE-SRについては,想像以上のペースでハードウェアが進化していると,驚きをもって語っていた。これまでのゲーム機は,出力がテレビやディスプレイの画面に制限されていたのだが,このような新体験ができるデバイスが登場することで,ゲーム自体の表現力や表現手法も大きく変わってくる。.hackの世界もそう遠くない将来に実現されるのではないか,というわけである。

     クリエイターとして刺激される部分も大きかったようで,松山氏は早くもこのようなデバイスを使うとどのような表現ができるかなどについて思いをめぐらせているようだった。表現方法としては,現実の中で少しだけ嘘をつくと非常に効果的なので,実際,氏も「どのタイミングでだましてやろうか」と創作意欲を燃やしていたのが印象的だ。本物の「The World」を体験できるようになる日は近いかもしれない。

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     なお,今回使用されたPROTOTYPE-SRは,あくまでも今回の実験限定の試作品であって,具体的な発売予定などは一切ないとのこと。
     ただし,今回のフィードバックをもとにして,ヘッドマウントディスプレイの今後の展開について検討していくとのことなので,没入型ゲームデバイスとしての可能性をぜひとも継続して突き詰めていってもらいたいものである。
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